Hvordan handle?
Hvordan handle

Hos oss handler du enkelt og sikkert.  Du velger selv om du ønsker å registrere deg som kunde eller handle som gjest. Ved å handle som gjest logger du ikke inn, men registrerer kun epost og leveringsinformasjon. Alle bestillinger du gjør som gjest vil fremdeles registreres på eposten, og dermed kan du når som helst opprette profil og få tilgang til tidligere bestillinger.

Gjennom søkefunksjonen på nettsiden kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også filtrere på ulike kategorier for å finne de produktene som er relevante for deg og dine ønsker.

Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i handlekurven. Du kan også trykke på hjertet for å legge den til på ønskelisten din og spare den til senere.

Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du mottatt rabatt/tilbud på epost eller sms, må du foreta kjøpet via linken for å få den aktivert. Kontroller varene før du går videre.

Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser riktig ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.

Under ser du en liste med våre betalingsalternativer:

  • Klarna: Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, som faktura og kortbetaling, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det. Les mer her
  • Vipps: Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via Adyen og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.

Vi sender ikke varer i oppkrav.

Vi har en normal leveringstid på 1-3 virkedager etter at ordren er bekreftet. Frakt koster 59,- men dersom du handler for over 299,- er det fri frakt.

Pakke i Postkassen
De fleste pakker leveres direkte i postkassen din. Om det ikke er plass vil du få en hentemelding fra hentestedet når pakken er registrert inn der. Dersom postbudet ikke finner din postkasse, den ikke er merket med navn eller adressen er feil, vil pakken bli returnert til oss. 
Merk deg at adressen du oppgir må være oppført i Postens adresseregister for at pakken skal kunne leveres. I tilfeller hvor adressen ikke stemmer vil pakken returneres til Blivakker. Du kan sjekke hvilken adresse som er registrert her.

I noen tilfeller kan du også gi postbudet muligheten til å legge igjen pakken ved døren. Dette gjøres derimot kun hvis postbudet mener det er forsvarlig å etterlate pakken.
Via linken HER kan du lese mer om vilkårene under punktet 5.1 Leveringsvilkår (Pose på døren).

Pakke til hentested
Dersom ordren har stor verdi, for stort volum eller for høy vekt blir den sendt som pakke til hentested. Når pakken ankommer hentestedet får du en hentemelding på e-post. For å motta hentemelding på SMS må du krysse av for dette inne på "Min side". Husk at Posten har 7 dagers hentefrist på pakker. Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via SMS.
Du kan også velge å få mindre pakker sendt til hentested i stedet for direkte i postkassen. Levering til hentested for mindre pakker koster 20,- ved ordresum over 299,- og 79,- ved ordre som ikke kvalifiserer for fri frakt. 

Hjemlevering
Vi tilbyr hjemlevering dersom det er mulighet for det i ditt område. Dette er en tjeneste fra Posten som koster 74,- og leveringstiden er som ordinær sending, 1-3 virkedager. 

Hjemlevering Ekspress i Kristiansand-regionen
Vi tilbyr hjemlevering samme dag for enkelte postnummer i Kristiansand dersom du betiller før 12:00 i ukedagene. Leveringen vil skje mellom 17:00 og 21:00 og tjenesten koster 89,-.

Hjemlevering - Flyfrakt med WiderøeSmart, Widerøe og Norwegian
Dersom du har postnummer 4000-9999 kan du bestille pakken til din nærmeste flyplass og få pakken levert hjem derfra. WiderøeSmart benytter seg av flyselskapenes ruteprogram og gir deg muligheten til leveringstid på 1-2 virkedager i Nord-Norge. Om du heller ønsker det, kan du velge å hente pakken på flyplassen ved å gi beskjed via linken du mottar. Denne tjenesten koster 99,-




Dersom du har vært uheldig og mottatt en defekt vare behøver du ikke å bekymre deg. Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven.

Vi ønsker selvfølgelig å løse problemet på en enkel og smidig måte ved å erstatte produktet, eventuelt kreditere kjøpet om produktet ikke kan erstattes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på varen står vi selvsagt for returkostnadene.

For raskest mulig hjelp kan du enkelt kontakte oss via "Min side" under "Kundeservice" eller ved å kontakte oss på [email protected]. Kundeservice svarer deg normalt innen 24 timer i ukedagene. 


Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Vi gjør oppmerksom på at varer kjøpt på nett ikke kan returneres i våre fysiske butikker, og omvendt.

Slik gjør du:

  1. Logg inn på «Min side» og klikk deg inn på Kundeservice.
  2. Klikk deretter på «Lag en ny henvendelse» og velg kategori «Angre kjøp/ retur».
  3. Deretter velger du ordrenummer og hvilke produkter det gjelder.
  4. Velg «returner varene» eller «skriv til kundeservice».
  5. Velger du «returner varene» får du nødvendige instrukser, samt tilgang på returlapp. Denne skriver du ut, klistrer på pakken og leverer den til Posten. Normalt tar det 4-5 virkedager før din retur er mottatt og ferdig behandlet hos oss.
    • Trenger du å komme i kontakt med oss velger du «skriv til kundeservice». Da kan du sende oss en melding og vi svarer deg innen 24 timer på hverdager.

Vår returlapp inneholder all nødvendig informasjon og sørger for rask og sporbar levering forsendelsen. Vi anbefaler derfor dette alternativet. Du må selv dekke returfrakt på 59 kr og dette trekkes fra ved tilbakebetaling når returen er behandlet.
Gjelder returen et produkt merket med «prøv meg» vil du få fri retur. Forutsetter at du er medlem i kundeklubben.

Du kan selvfølgelig velge å sende varen i retur på egenhånd ved å betale porto på postkontoret, men vær da obs på at varen sendes på eget ansvar. Vi vil ikke kunne behandle saken før vi har mottatt returen. Husk å fylle ut angrerettskjema og legg dette ved i pakken du returnerer (evt. send skjema på e-post til oss). Angreskjema ligger vedlagt e-posten du mottok med ordrebekreftelsen.

Pakken sendes til:

BliVakker.no AS
Postboks 8104
4675 Kristiansand

NB! Husk å merke pakken din med ordrenummer.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.

Vi har utvidet returrett for julegaver t.o.m. fredag 12.01.2024. Utover forlenget returrett gjelder normal rutine ved retur av varer. Varen må returneres i samme tilstand eller mengde som den ankom, og må ligge pent i originalemballasjen.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).


Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie.
Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det via «Min side» under Kundeservice slik at vi kan rette opp i feilen.

Velg kategori «Reklamasjon/feil og mangler» og kryss av for alle varene som du savner.
Hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt, gjerne med bilder som du kan laste opp inne i saken. 

NB! Husk at feilsendte varer ikke må åpnes ettersom vi normalt ønsker disse i retur.  Feilsendte varer må returneres i original stand, og riktige varer ettersendes så snart som mulig etter feilsendte varer er returnert. Avvent retursending til det er avklart med kundeservice.


Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er på vei til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen.

Dersom du henter pakken på et utleveringssted, er det best å fylle ut skademelding med det samme, og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje.

Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten. Om du derimot har mottatt en skadet vare i postkassen, trenger du ikke skrive skademelding. Da sender du oss en melding, og kan gjerne laste opp et bilde. Vi ber deg vennligst ikke kaste produktene og emballasjen frem til saken er løst.

Du kan enkelt kontakte oss via Min side under Kundeservice eller på [email protected], så hjelper vi deg etter best evne. Registrer henvendelsen i kategori «Reklamasjon/feil og mangler». Det er en stor fordel om du legger ved bilder på skaden og eventuelt skademeldingen, da kan vi løse din sak raskere. Kundeservice svarer normalt innen 24 timer i ukedagene.


Dersom du ikke har mottatt din pakke innen 7 virkedager fra pakken er sendt, ber vi deg ta kontakt med oss via Min side under Kundeservice. Der velger du kategori «Support/andre henvendelser».

Om det er opphold i sporingen på pakken vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt.
I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt utleveringssted. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid.

Husk at du kan spore pakken din via ordren under Mine ordre og vi sender også sporingslink med leveringsbekreftelsen på e-post.