Snarvei:

Bestilling Faktura og betalingLeveranseReklamasjon og manglerRetur og angre kjøp  Produkter Profil Kundeklubb Øvrige spørsmål

Bestilling
Det er feil adresse på min bestilling, hva gjør jeg?

Hvis pakken allerede er sendt og Posten ikke kan levere den, blir den returnert til oss. Du vil motta en e-post når vi har fått returen, med informasjon om veien videre. Vær oppmerksom på at dette kan ta opptil en uke.

Kan jeg endre adressen på bestillingen?

Ja, hvis pakken din ikke har blitt sendt fra lageret, kan vi hjelpe deg med å endre leveringsadressen. Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat i kundesenterets åpningstid. Utenfor åpningstidene kan du stoppe ordren på Min side under «Mine ordre» og legge inn en ny bestilling.

Kan jeg stoppe bestillingen?

Min side under «Mine ordre» kan du selv stoppe bestillingen før den sendes fra vårt lager. Har du en påbegynt bestilling som ikke er bekreftet med betaling, vil den innen 24 timer slettes automatisk.

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelsen - hva gjør jeg?

Ordrebekreftelsen sendes automatisk på e-post så snart bestilling er bekreftet hos oss. Hvis du ikke finner den i innboksen eller søppelposten, kan du alltid finne den under «Mine ordre» på Min side.

Hvordan vet jeg om bestillingen er blitt registrert?

Når bestillingen er fullført, mottar du en ordrebekreftelse på eposten du bestilte med. Ordreoversikten din finner du også på «Mine ordre» inne på Min side hvor du vil kunne se status.

Kan jeg endre eller legge til flere produkter på min bestilling?

Hvis bestillingen din er gjennomført kan vi dessverre ikke gjøre endringer. Ønsker du å starte bestillingen på nytt, kan du selv stoppe din ordre på «Mine ordre» inne på Min side før den sendes.

Kan jeg bruke gavekort i fysisk butikk?

Vi selger gave kort både i våre fysiske butikker og på nett. Men man kan ikke benytte seg av disse på tvers av hverandre.

Kan bestillingen sendes til andre enn meg selv?

Du kan bestille og sende varen til en annen mottaker ved betalingsalternativ Vipps eller kort. Husk å oppgi riktig navn, telefonnummer og adresse, og dobbeltsjekk informasjonen før du fullfører kjøpet.

Har dere gaveinnpakning?

Vi tilbyr ikke gaveinnpakning, men du kan legge ved en av våre flotte gaveposer som sendes sammen med din bestilling. Prisen på produktene vises ikke i pakken, så du kan trygt bestille som gave eller overraskelse uten å avsløre beløpet.

Hvorfor er bestillingen min slettet?

Dersom betalingen ikke ble gjennomført, kan ordren automatisk få status "slettet" etter 24 timer. Ønsker du å fullføre bestillingen? Ta kontakt med oss via Min side, så hjelper vi deg med å gjenopprette den. Alternativt kan du legge inn en ny bestilling.

Faktura og betaling
Hvilke betalingsmetoder tilbyr dere?

Vi tilbyr betaling med Vipps, kort og faktura med Klarna Checkout. Klarnas brukerbetingelser, Klarnas personvernpolicy.

Hvorfor får jeg ikke gjennomført betalingen?

Dersom betalingen ikke går gjennom, vil du få en feilmelding. Sjekk om alle obligatoriske felt er fylt ut – eventuelle mangler markeres med et rødt utropstegn. Feilen kan også skyldes problemer med kortet ditt eller Vipps-appen. Dobbeltsjekk at kortopplysningene er riktige, og at appen er oppdatert. Hvis problemet vedvarer, prøv en annen nettleser eller enhet.

Hva betyr det at beløpet er reservert?

Når betalingen har status «Beløp reservert», betyr det at pengene er holdt av. Beløpet trekkes først når varene sendes fra vårt lager. Hvis du avbestiller før utsendelse, frigjøres beløpet innen 24 timer.

Jeg har blitt belastet to ganger, hvordan får jeg beløpet refundert?

Vi belaster deg kun én gang per ordre. Eventuelle dobbeltbetalinger er som regel midlertidige reservasjoner som automatisk forsvinner innen et par dager. Merk at når en reservasjon slettes, skjer det ingen kreditering – i stedet justeres saldoen din, og pengene blir tilgjengelige igjen.

Hvor finner jeg fakturaen min?

Du finner fakturaen din i Klarna-appen. Hvis den ikke vises der, anbefaler vi at du kontakter Klarna direkte via chat eller på telefon 23 96 12 11.

 

Jeg får ikke valgt faktura som betaling - hvorfor?

Når du velger faktura eller delbetaling via Klarna, gjør de en kredittsjekk. Et avslag kan skyldes feil leveringsadresse eller manglende kredittverdighet. Har du spørsmål angående dette, anbefaler vi at du kontakter Klarna direkte på telefon 23 96 12 11.

Leveranse
Hvor sender dere?

Vi sender over hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi har en normal leveringstid 1-3 virkedager.

Hvilke leveringsmetoder tilbyr dere?

Pakkeautomat

En pakkeboks hos Posten er en selvbetjent løsning hvor du kan hente pakker fra en boks når det passer deg, uten å måtte dra til et hentested i åpningstiden. Den krever at du bruker Posten-appen og du vil ikke få hentet ut pakken uten denne.

Levering til postkasse

Pakken blir levert direkte til din postkasse, hvis den fysiske størrelsen på pakken tillater det. Dersom pakken er for stor for postkassen, blir den levert til nærmeste hentested i stedet. Hvis postbudet ikke finner din postkasse, den ikke er merket med navn eller adressen er feil, vil pakken bli returnert til oss. Merk deg at adressen du oppgir må være oppført i Postens adresseregister for at pakken skal kunne leveres.

Utleveringsted

Pakken sendes til et postkontor, en Post-i-Butikk, eller et annet hentested i nærheten av din adresse. Husk at Posten har 7 dagers hentefrist på pakker.

Hjemlevering Posten

Denne hjemleveringen er tilgjengelig for de fleste postnumre, og pakken blir levert direkte hjem til deg dersom det er mulig i ditt område.

Hjemlevering Posten - Ekspress i Kristiansand-regionen

Vi tilbyr hjemlevering samme dag for enkelte postnummer i Kristiansand dersom du bestiller før 12:00 i ukedagene. Leveringen vil skje mellom 17:00 og 21:00.

Hjemlevering WiderøeSmart

Du bestiller pakken til din nærmeste flyplass og få den levert hjem derfra. WiderøeSmart benytter flyselskapenes ruteprogram og gir deg muligheten for levering på 1-2 virkedager i Nord-Norge. Du kan også velge å hente pakken på flyplassen ved å gi beskjed via sporingslenken du mottar. 

Hvor mye koster frakten?

Fraktkostnadene for din bestilling avhenger av valgt leveringsmetode og innholdet i handlekurven. De eksakte kostnadene og tilgjengelige leveringsalternativene vises tydelig i kassen. Vær oppmerksom på at fraktpriser kan endres, og den prisen som vises i kassen, er den som gjelder for din bestilling.

Hva er ekspresshåndtering?

Ekspresshåndtering gir bestillingen din høyeste prioritet på lageret vårt, slik at den sendes raskere ut fra oss. Etter at pakken er sendt, gjelder vanlige leveringstider hos posten.

Hvordan sporer jeg pakken?

Du finner sporingslenken i leveringsbekreftelsen vi sendte til deg på epost. Sporingsnummeret er også tilgjengelig i ordreoversikten på «Mine ordre» inne på Min side.

Pakken ble ikke levert i postkassen - hvor er den?

Hvis pakken din ikke kunne leveres, kan det skyldes feil adresse eller manglende merking av postkassen. I slike tilfeller returneres pakken til oss. Vi har dessverre ikke mulighet til å omdirigere den til nærmeste hentested, men du vil få en e-post så snart vi mottar returen – dette kan ta opptil én uke. Dersom pakken ikke fikk plass i postkassen, blir den som regel levert til nærmeste hentested.

Hvor er pakken min?

Hvis pakken din ikke har kommet frem innen 7 virkedager etter at den ble sendt, må vi sende en etterlysning til Posten. Ta kontakt med oss via Min side, så ordner vi dette for deg!

Jeg har fått feil pakke, hva gjør jeg?

Ups! Det har nok gått litt fort i svingene på lageret vårt. Ta kontakt med oss via Min side, så fikser vi dette raskt og enkelt! Husk at feilsendte varer ikke må åpnes – vi ber som regel om retur, og varene må være i original stand.

 

Hvor lang hentefrist er det hos Posten?

Hentefristen er syv dager etter pakken har ankommet hentested. Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7–14 dager. Dette gjøres i Posten-appen eller via SMS.

Jeg hentet ikke pakken innen fristen, hva gjør jeg?

Dersom pakken ikke hentes innen fristen vil den bli returnert til oss. Når vi mottar den vil vi kreditere deg for ordren, med fratrekk for gebyr for uavhentet pakke (200,-) samt returfrakt (59,-). Ønsker du å unngå gebyret? Ta kontakt med oss før returen er registrert, så betaler du kun returfrakten.

Retur og angre kjøp
Hvordan benytter jeg meg av angreretten?

Du har 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Varen må returneres ubrukt og i samme stand og mengde som da den ble mottatt. Den skal ligge pent i originalemballasjen og pakkes forsvarlig.

 

Slik registrerer du en retur:

  1. Logg inn på Min side og gå til Kundeservice.
  2. Klikk på "Lag en ny henvendelse" og velg kategori "Angre kjøp/ retur".
  3. Velg ordrenummer og hvilke produkter du ønsker å returnere.
  4. Velg mellom: 

Returner varene: 

  • Du får instruksjoner og tilgang til en returetikett.
  • Enkelte pakker kan returneres via postkassen - informasjon om dette får du i kundesaken din.
  • For retur via hentested mottar du en QR-kode på e-post, som kan brukes til å skrive ut returetiketten på hentestedet.
  • Skriv ut etiketten, fest den på pakken og lever den hos Posten.
  • Hvis du skriver ut returetiketten selv hjemme, kan du skanne strekkoden i Postens app og velge ønsket retursted (pakkeboks, hentested, postkasse). 

Skriv til kundeservice:

Har du spørsmål eller trenger hjelp? Send oss en melding, så svarer vi innen 24 timer på hverdager.

 

Retur i fysisk butikk

Du kan også returnere varer kjøpt på nett i en av våre fysiske butikker. Du må fremvise ordrebekreftelsen i butikken som dokumentasjon på kjøpet, og pengene tilbakebetales til kontoen din innen få virkedager.

 
Vilkår for angreretten
 

Varen må være ubrukt og i original stand

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i samme stand og mengde som ved mottak. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen iht. Angrerettloven §25.

 

Returkostnad

Returfrakt koster 59 kr og trekkes fra tilbakebetalingen når returen er behandlet. Det er fri retur for produkter merket med "Prøv meg", dersom du er medlem i kundeklubben. Vi tilbakebetaler beløpet innen 14 dager etter at vi har mottatt returen.

 

Egen returforsendelse

Du kan velge å betale porto selv og sende varen i retur, men vær oppmerksom på at forsendelsen skjer på eget ansvar. Husk å fylle ut angrerettskjemaet fra ordrebekreftelsen og legg det i pakken. NB: merk pakken med ordrenummer.

 

Returadresse:
Blivakker.no AS
Mjåvannstykket 1
4628 Kristiansand

 

Vår returetikett inneholder all nødvendig informasjon og sørger for rask og sporbar levering av forsendelsen - vi anbefaler derfor dette alternativet framfor å sende på egenhånd.

Hvor finner jeg returetiketten?

Returetiketten eller QR koden finner du vedlagt i kundesaken din under "Returetikett". Trykk på "Vis/skriv ut" for å se den. 

Kan jeg bytte til en annen vare?

Vi tilbyr ikke bytte av varer kjøpt på nett, men du har 14 dagers angrefrist. Ønsker du en annen vare, kan du enkelt legge inn en ny bestilling.

Dersom du har kjøpt varen i en av våre fysiske butikker, kan du bytte den innen 10 dager, forutsatt at du har med gyldig kvittering.

 

Hva skjer med rabatten/gaven om jeg angrer kjøpet?

Hvis du returnerer deler av en ordre der du har mottatt gratis eller rabatterte varer gjennom et tilbud, og ikke lenger oppfyller vilkårene, må de rabatterte varene også returneres – ellers vil du bli belastet for differansen.

Dersom du returnerer noen, men ikke alle varene i en ordre med rabattkode, justeres rabatten slik at den fortsatt gjelder for varen du beholder. Refusjonsbeløpet vil derfor tilsvare varens pris minus den delen av rabatten som er brukt på den.

Reklamasjon og mangler
Varen er ødelagt, hva gjør jeg?

Dersom du har vært uheldig og mottatt en defekt vare, ta kontakt med oss via Min side. Last gjerne opp bilde/video om det er relevant for saken.

Jeg mangler et produkt - hva gjør jeg?

Opprett en skriftlig henvendelse via Min side, så hjelper vi deg videre! Merk av hvilket produkt som mangler i din bestilling når du sender inn henvendelsen, så finner vi en løsning så raskt som mulig.

Jeg har fått feil produkt - hva gjør jeg?

Oops! Hvis du mottatt noe annet enn det du bestilte ta kontakt med oss via Min side, så hjelper vi deg videre. Viktig: Ikke åpne produktet, da vi som regel ønsker det i retur i original stand. For en raskere behandling, legg gjerne ved et bilde av produktet eller strekkoden. Vi ser på saken og finner en løsning for deg!

Pakken min er blitt skadet i transport, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss via Min side så vil vi ta saken videre med transportøren, og finne en løsning. Last gjerne opp bilde/video av skaden for raskere behandling.

Jeg har fått en allergisk reaksjon - hva gjør jeg?

Hvis du har vært uheldig og fått en allergisk reaksjon, ta kontakt med oss via Min side, så hjelper vi deg videre. For en raskere behandling setter vi stor pris på om du legger ved bilder som dokumenterer reaksjonen.

 

Produkter
Hvordan sjekker jeg om et produkt er tilgjengelig i butikk?

Du kan sjekke dette ved å gå til produktsiden for det aktuelle produktet. Her vil du finne informasjon om lagerstatus for de ulike butikkene.

Produktet er utsolgt, når kommer det inn igjen? 

Du finner en estimert «tilbake på lager» dato på produktsiden. Dersom du ønsker å bli varslet når varen er tilbake, kan du trykke på "Varsle meg" så får du e-post når det er på plass igjen. 

Gaven fulgte ikke med på kjøpet – hvorfor?

Vareprøver, gratisprodukter og tilbudsvarer reserveres dessverre ikke i handlekurven. De er tilgjengelige så langt lageret rekker og kan bli utsolgt før du fullfører kjøpet. 

Hvilke ingredienser har produktet? 

De fleste produkter har en ingrediensliste på produktsiden. Vær oppmerksom på at ingredienser kan oppdateres over tid, så for den mest oppdaterte informasjonen anbefaler vi at du sjekker forpakningen.  

Kan jeg tipse dere om produkter?

Vi elsker tips! Har du et produkt du ønsker å se hos oss? Send gjerne forslaget ditt via en av kanalene på kontakt oss.

Profil
Hvordan logger jeg inn? 

Du logger inn ved å klikke på profilikonet øverst til høyre og deretter skrive inn e-posten og passordet ditt. Hvis du ikke kommer inn, kan det være en tastefeil i e-post/passord eller et ekstra mellomrom. Sjekk også om du kun har en gjesteprofil ved å prøve å opprette ny bruker med samme e-post. 

Fortsatt problemer? Ta kontakt med oss via kontakt oss så hjelper vi deg! 

Hvordan endrer eller tilbakestiller jeg passordet mitt?

Du kan enkelt endre passordet ditt under «Min profil» nederst på siden.

Får du ikke tilsendt lenken for tilbakestilling? Sjekk om e-posten kan ha havnet i søppelposten. Hvis du fortsatt ikke finner den, ta kontakt med oss via kontakt oss, så hjelper vi deg videre!

 

 

Hvordan oppretter eller sletter jeg en profil? 

Opprette profil: 

  1. Klikk på profil-ikonet oppe til høyre. 
  2. Velg fanen "Bli medlem". 
  3. Fyll ut informasjonen og bekreft. 

Slette profil: 

  1.  Logg inn og gå til «Min profil». 
  2. Gå til samtykker-seksjonen nederst på siden og klikk på "Slett profil"-knappen. 

 

Hvordan oppdaterer jeg opplysningene på profilen min? 

Navn, adresse, epost og andre opplysninger endrer du enkelt under «Min profil» inne på Min side. Husk å lagre endringene og fjern adresser du ikke lenger bruker.  

Kundeklubb
Hva er medlemsfordelene? 

Som medlem i kundeklubben får du: 

  • Eksklusive medlemspriser på utvalgte varer 
  • Rabattkoder 
  • Gratis vareprøver. 
  • Overraskelse på bursdagen din. 

Fullstendig oversikt over hvilke fordeler du har som medlem finner du her. 

Hvor finner jeg mine medlemsfordeler?

Du finner alle dine rabatter og fordeler på Min Side under "Kundeklubb".

Hvordan blir jeg medlem i kundeklubben?

Du kan bli medlem ved å trykke hereller gå til Min Side og kryss av for å motta nyhetsbrev og SMS.

Koster det noe å være medlem? 

Det er helt gratis å være medlem i kundeklubben. 

Hvordan avslutter jeg medlemskapet? 

For å avslutte medlemskapet velger du bort "Jeg ønsker informasjon om kampanjer og nyheter på e-post/SMS" under "Min Profil" på Min side

Øvrige spørsmål
Jeg glemte å legge til rabattlinken, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss via Min side, så registrerer vi koden for deg i etterkant. 

Rabattlinken fungerer ikke, hva er galt? 

De fleste rabattlinkene kan kun brukes en gang per kunde. Sjekk at disse kriteriene er oppfylt: minstebeløp, gyldig tidsperiode og aktuelle produkter.  

Oppfyller du alle kriteriene, men fortsatt har problemer? Ta kontakt med oss via Min side, så hjelper vi deg! 

Hvor lenge varer tilbudet? 

Dato for tilbudsperiodene finner du inne på blivakker.no og i nyhetsbrevene dersom du er påmeldt. 

Har dere samme priser på nett og i butikk?

Prisene i våre fysiske butikker og nettbutikken kan variere på enkelte produkter. Iblant har butikkene egne tilbud og kampanjer som er eksklusive for den enkelte butikk. Vi ønsker å gi våre kunder de beste mulige prisene og tilbudene, både på nett og i butikk.

Har dere prisgaranti? 

Vi har dessverre ikke prisgaranti hos oss. Vi gjør vårt beste for å tilby gode priser, men kan ikke justere dem utenom tilbudsperioder. 

Kan gavekort kjøpt på nett brukes i fysisk butikk?

Gavekort kjøpt på nett kan kun brukes i nettbutikken. Vi selger også gavekort i våre fysiske butikker som kan brukes der. 

Hvordan sjekker jeg saldo på gavekortet mitt? 

Du finner saldo og oversikt over dine aktive gavekort på Min side under "Mine gavekort". 

Ønsker du at noen andre skal bruke gavekortet? Del koden med dem, så kan de enkelt løse det inn. 

Hva er kontaktinformasjonen til de fysiske butikkene? 

Du finner oversikt over alle våre butikkerher.

Har dere samarbeid med Trumf? 

Ja, det har vi! Trumf-bonusen må registreres via Trumf sine nettsider. Du logger inn på viatrumf.no, og går så inn på blivakker.no via dem. Vi kan dessverre ikke registrere bonusen hos oss. 

Kan jeg samarbeide med dere? 

Vi får mange henvendelser daglig, og har derfor valgt å gjøre alle våre samarbeid gjennom vår affiliate partner Adtraction. Du kan lese mer om dette og bli med i vårt programher. 

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?

Du kan enkelt melde deg av nyhetsbrevet ved å trykke på linken nederst i mailen. 

Tilbyr dere klikk og hent?

Vi tilbyr dessverre ikke klikk og hent ennå, varer kjøpt i nettbutikken blir sendt med Posten.